New year's eve

God jul och gott nytt år lite såhär i efterhand. Har varit hemma i Kalix över julen och umgåtts med mina nära och kära och har därför valt att helt avstå från att sitta vid datorn och spendera tiden med familjen istället.
 
Julaftons förmiddag firades tillsammsn med Anton och hans familj och eftermiddagen samt kvällen firades hemma hos mamma tillsammans med min familj och mormor, morfar, deras två fosterbarn och en av mina morbröder. Fick julklappar över förväntan och maten var kanon god! Det är så mysigt med jul!

Nyårsafton blev en nykter afton där jag valde att vara chaffis till min lillasyster och mina päron som skulle fira nyår på två olika ställen. Åt en nyårslunch hemma hos min farmor och fixade min lillasyter inför de nyårsfirande som hon skulle iväg på. Skjutsade iväg syster för nyårsfirande, skjutsade iväg mamma och kenneth till en nyårs middag och åkte sedan hem för att börja med min och Antons tre-rätters middag och för att värma bastu. Nyår bjöd sammanfattningsvis på en bastu, bingolotto spelande, nyårslunch, tre-rätters middag, alkoholfri champangne, tittande på raketer och bilkörande, en lugn med väldigt mysig nyårsafton.
 
Nu är vi hemma i Skellefteå och syster har varit här i några dagar men skall tyvärr snart åka hem :( Men mera gäster skall vi dock ha, Antons föräldrar plus ena syster kommer hit ikväll och stannar över helgen. Trevligt!
 
 
Förrätten och varmrätten som vi tillagade på nyårsafton. Tog dock ingen bild på efterrätten eftersom att vi var så galet mätta efter förrätten och varmrätten så vi valde att spara efterrätten tills mitt i natten och då glömde jag helt enkelt bort att plocka fram kameran. Efterrätten bestod av fruksallad och grädde för er som är nyfikna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0