The spring is just around the corner..

Det har varit plusgrader ute i flera dagar nu och man kan inte låta bli att hoppas på att det håller i sig så att vi får lite vår och sommar snart. Med tanke på alla flera meter höga snöhögar utanför förnstret så anser jag att det inte är vår riktigt ännu men snart.. snaaart.
 
Jag hade en sån bra dag igår. Det var en helt fantastisk onsdag trots att inget speciellt hände. Jag tog en lång promenad ute i solen och mamma sällskapade på andra sidan luren. Hon är allt bra den där mamman. Fortsatte min dag med att tvätta kläder, laga middag och sen var det dags för dagens träningspass, plågade magmusklerna under ett pass core. Anton hämtade mig efter träningen så att vi kunde åka till Eddahallen och testa på deras badavdelning. Det var verkligen fräscht, hade inte alls förväntat mig så många bassänger och ett så fräscht badhus. Hade dessutom helt och hållet glömt bort hur skönt det är att simma några längder och sedan kunna avsluta med några minuter i bubbelpoolen och bastun. Har en känsla av att nästa besök till Eddahallen inte är så långt borta. När vi lämnade badhuset 2 timmar senare var vi lagomt slut i våra kroppar och ganska trötta så vi åkte och snabbhandlade lite på coop, hämtade två paket på mackvägen och sen hem för att duka upp ett mysigt kvällsmål. Därefter måste vi ha somnat så fort vi la oss ner i sängen, trötta men nöjda.
 
I Lördags köpte jag hem tulpaner och dem är fortfarande så fina. Den perfekta rosa färgen och gör sig så bra i vårat kök. Finns inget bättre än att ha färska snittblommor i hemmet.

Kommentarer
Postat av: basebollivet.blogg.se

Åh så fina blommor. Och sådana dagar är sköna. Det behöver inte ske något. men att bara vara och njuta, och göra det som man vill. Det är härligt. Samtidigt som att all form av solljus alltid gör en svensk glad. Det känner jag här. Jag är nog den som uppskattar solen mest. Men så kommer jag från ett MÖRKT land ;)

Svar: Tack ska du ha!!

Haha, jag vet inte men 2012 känns som det längsta året i mitt liv. Det skedde så otroligt mycket och allt var så intensivt. Hann med allt och lite till, så vi växte verkligen ihop och det känns som mitt liv alltid varit såhär. Men det är ju bra att allt känns nytt för er ändå :) Vi känner oss typ redan som vi varit gifta i x antal år ;)

Eller hur? Jag var nog lite extrem i mina tidningsköp när jag först flyttade hit men jag spenderade å andra sidan dag ut och dag in ensam så det var bra att jag kunde göra något :P Men som du säger, internationella tidningar ÄR kul! Jag tycker fortfarande det är kul.

Höstläsningen är den bästa typen av läsning, helt klart. Myskvällarna med en bra tidning att bläddra i. Eller på stranden. Det är inte helt fel det heller :)

Oj, favorittidningar är svårt. Jag älskar modemagasin som Vouge, Elle osv. Men sen läser jag en hel del häslo- och träningstidningar. Mat, inredning.. lite blandat. Vad läser du helst?

Klart man måste ta vara på tiden, det har vi med pratat om att vi ska bli bättre på i år. För jag känner redan lite den här välkända paniken av att det är en månad kvar av "normalt" liv innan jag har turen att se honom två timmar varje morgon typ under ett halvår. Så det gäller verkligen att ta vara på tiden och göra lite kul och speciella saker ihop :)

Jag gillade också honom. Vi får vänta med spänning på nästa avsnitt .)

2013-02-28 @ 14:24:21
URL: http://basebollivet.blogg.se/
Postat av: Jarina

Svar: Tusen tack du! :)

2013-02-28 @ 16:31:05
URL: http://jarinafoto.blogg.se/
Postat av: Sara

Fina! :D

2013-02-28 @ 16:40:11
Postat av: Liinn ♥

Sjukt fiina tulpaner :D

2013-02-28 @ 18:15:01
URL: http://quad.blogg.se
Postat av: Natalie Salazar

aj då :( va synd snuttis men va ju endå tvungen att bjuda in dig :)

2013-02-28 @ 19:28:55
URL: http://natalies.se/
Postat av: basebollivet.blogg.se

Svar: Jag tror det beror mest på vilken typ av yoga man är på och vilken instruktör man har. Jag har också varit på "lame" pass som känts som ... ingenting. Sen har jag gått där ifrån död andra gånger. Så det är skillnad.

Haha, jag får jobba på rumpan. Många squats mellan innings på basebollmatcherna.

Det är inte illa, tulpaner brukar inte vara långlivade annars ju. Tyvärr! För det är en vacker blomma. Jag älskar färska blommor det är verkligen superhärligt och ger en "hemma" känsla.

Oh ja, det blir ju ganska dyrt om man har ett beroende av tidningar ;) Åh Cosmo får vi inte glömma även om jag är lite sur på dem fortfarandde för att min sambo inte var med på deras lista över snyggaste spelarna i MLB förra året. I mean puh-lease! ;)

Jo det är ju så det är, tyvärr. Men då blir det också mysigare när man väl har tid ihop. Man får den att räknas på ett helt annat sätt :)

2013-02-28 @ 20:43:33
URL: http://basebollivet.blogg.se/
Postat av: Celine

- Det ska du vara för det var verkligen jättefint ! :)

2013-02-28 @ 21:33:01
URL: http://celinelf.blogg.se
Postat av: amanda

var med i min tävling och vinn prylar till din telefon värt ca 600 kr!

2013-03-01 @ 13:38:08
URL: http://candimandi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0