My formula for living is quite simple. I get up in the morning and I go to bed at night. In between, I occupy myself as best I can.

Längesen som jag var såhär mör och seg i kropp och knopp. Eftersom att jag (mamma) bor en bit ifrån jobbet så har jag alltid en 35-45 minuters promenad att se fram emot varje dag till och från jobbet. Den där promenaden var dock inte ens att tänka på idag. Började kl.07.45 och vaknade 07.10, så redan här kan vi konstatera att det var ganska kört att hinna i tid till jobbet för min del. Hoppade i de kläder som låg närmast sängen och rusade ner för trappan med hårborsten i ena handen och tandborsten i andra handen, snörde ner massa bra att ha grejer i väskan och tog en gammal, väldigt liten cykel som stod i garaget. Kan säga att det var fruktansvärt obekvämt att cykla och ha knäna ovanför styret.. men i tid till jobbet kom jag även om jag just nu skämms över att se ut som "något som katten släpat hem".
 
Slutar klockan 12.00 och därefter ska jag köra mammsen till haparanda för att hämta lite mera byggvirke till deras utbyggnad på vårt uterum, inglasade veranda, eller vad man nu vill kalla de. Därefter blir det plattan i mattan och tillbaka till Kalix för middag och sedan mera jobb. Slutar alltså 22.00 idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0