120125

Inga föreläsningar på schemat idag men ändå sitter jag på skolan och har gjort det i snart en timme. Tänkte att det var lika bra att sätta sig ner i lugn och ro med alla skolböcker och försöka plugga till tentan som är på lördag. Börjar ju faktiskt bli lite bråttom känner jag, bara två dagar kvar efter idag.

Låg vaken två timmar längre än vad jag planerat igår och läste in mig på externredovisning och eftersom att jag tyckte att det var väldigt bra gjort av mig då jag var väldigt trött igår så unnar jag mig en liten bloggstund såhär på morgonen. Det var längesen som jag har haft tid över för att läsa bloggar och bara slösurfa runt, så idag avsätter jag lite tid för det helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: Eja

Svar;

Ja jo, sen har vissa människor ingen förståelse för varför vissa andra väljer att äta på ett speciellt sätt. Mena LCHF är med som en livsstil än diet, men folk som inte är så insatta förstår inte det, och ska hela tiden hålla på att kommentera negativt. Jag orkar inte med sånt där, därför håller jag det för mig själv :)



Jag märkte väl inte så där jätte stor skillnad med kryddmixen. Drack den ca tre veckor eller nåt, men sen slutade jag för det smakade så fruktansvärt illa. Som att dricka grus. Vet inte om man kanske måste ge det längre tid, men jag märkte som sagt ingen större skillnad. Kanske att de funkar bättre om man tränar regelbundet under tiden.



Det är så himla jobbigt att ha en massa saker som måste göras. Man hinner ju inte leva liksom, och jag som har varit hemma i x antal månader nu och inte gjort ett piss, kommer få värsta chocken när jag kommer till Tyskland och plötsligt får läxor!! haha. Ska bli intressant att se hur boendet är där också. Vi kan ju alltid jämföra och se vem som har det väst/bäst :)



Ne jag håller med. Om jag ska köpa en bok vill jag ju också ha tips/information om själva LCHF. Recepten kan man ju hitta på internet. höhö (fast information och tips kan man ju också hitta på internet iochförsig, men.. aa).



I början är det väldigt svårt att veta vad man ska äta. Känns som allt gott försvinner. Men när man väl kommit in i det, så går det lättare. Dock som du säger, är vissa ingredienser väldigt dyra och ofta ovanliga, så det är svårt att få ihop allt ibland. Men du kan ju alltid göra som jag; om du inte kommer på något att äta så ta en stor bit ost och te så håller du dig mätt ett tag :P



Något som jag började älska sen jag började med LCHF är vispas grädde med keso. Smakar som ris a la malta, bara det att man inte har i vaniljsocker eller apelsin. Dock kan man köpa vaniljpulver om man vill ha lite smak på det, men vaniljpulvret är rätt dyrt så jag personligen hoppar det och kör bara keso med grädde (kanske en apelsin ibland för att lycka till det). Bara ett litet tips så där :)

2012-01-30 @ 16:03:58
URL: http://lillskitrus.blogg.se/
Postat av: Eja

Svar;

Ja den blev riktigt kalas faktikst. Ska bli väldigt kul att använda den. Den kommer ju dessutom matcha min rosa resväska som handen i handsken. hihi



Kan inte vänta på att få skriva mitt första blogginlägg från Tyskland. (haha så jävla geek) Sen alla bilder jag kommer kunna ta där. Så himla fin natur. Dock är jag lite rädd att jag kommer ha så mycket annat jag vill göra, att jag inte riktigt kommer ha tid för datorn. Men det löser sig nog. Kan ju alltid uppdatera facebook i farten liksom :)

2012-01-30 @ 16:14:55
URL: http://lillskitrus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0