Move your ass and your mind will follow

Fredag idag. Men det känns som vilken dag som helst. Jag har suttit i skolans bibliotek hela dagen och pluggat till nästa veckas tenta. Efter några timmars studier begav jag mig till friskvårdskompaniet för 45 minuter spinning, lagom såhär en fredag.

Citatet som ni kan se här ovan i rubriken är ett citat från en tavla som finns inne på en av friskvårdskompaniets toaletter och jag tycker att det är ett strålande citat. För visst är det väl så det är? Tvinga lat arslet att ta sig hela vägen till gymmet, trots att det känns tungt på vägen dit. Men när du väl är där så springer tiden iväg och det är hur roligt som helst. Finns ingen bättre känsla än den som man har efter ett riktigt jobbigt och svettigt träningspass. Nöjd över sina prestationer.

Har pluggat lite nu på kvällskvisten också men nu får det allt vara nog. Handelsbolag, kommanditbolag och aktiebolag hit och dit. Nu är det fredag och lite fredagsmys hade jag allt tänkt mig att få här i min ensamhet i form av en stor kopp te och något avsnitt satc.

Ha en underbar fredagskväll alla där ute!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0