Minnen

En bild blickade just förbi i mitt huvud.

Jag kom just ut från toaletten. Mötte dig i den av långa hallen. Jag hade just fixat mig. Jag stod där med mina ljusa jeans av märket only. I mitt gråa linne med knappar från hm och en svart kort väst över. Jag hade just tuperat håret. Det gjorde jag dagligen förut. Jag tuperade håret massor. Jag skulle just gå förbi dig tillbaka till ditt rum. Du skulle in på toaletten och borsta tänderna. Men du stannade mig, du tog tag i min midja. Du drog mig tätt intill dig. Du höll om mig och såg på mig. Du såg på mig på det sättet som bara du kan. Du sa "vad söt du är", "du har världens finaste ögon". Jag fnissade lite generat och sen kysste du mig. Jag var så lycklig. Bara stå där i den lilla hallen in till din toalett och kramas och pussas lite. Varför kan du inte se mig på samma sätt som du gjorde då. Det är fortfarande jag. Jag är densamma. Jag är "den" för dig. Du kan förneka det om du vill. Men långt där inne i mig så vet jag att jag tar mig inte vidare. Jag kan inte lämna dig bakom mig. Du finns överallt. Jag vill att du ska finnas överallt även om det just nu plågar mig. Jag vill inte ge upp.. även om jag vet att jag måste låta dig gå. För din skull. Det svåra är att låta hoppet och kärleken i sitt liv gå.

Kommentarer
Postat av: Sara ~ Candis

SV. Uuhh den vattenmelonen tycker jag är vidrig. Men det är efter alldeles för många sånna och röd spya :P hahaha.

Smakade ju Mangon, smakade gott, men inte mango direkt :)

2010-06-23 @ 13:12:42
URL: http://candis.se
Postat av: FANNY

vilken fin blogg du har :)

haft en bra dag ? ♥

2010-06-23 @ 16:48:28
URL: http://mariafanny.blogg.se/
Postat av: Eja

Va fint skrivet :)



Svar: Mitt Sigma-objektiv fungerar jätte bra. Skarpa bilder både på nära och långt håll. Trots att jag använt objektivet VÄLDIGT mycket, blir jag ibland förvånad hur nära ett motiv man kan komma :) Autofokusen har dock lite svårt att fokusera på nära håll, men när man fotar makro bör man inte använda autofokusen i vilket fall, så det stör inte mej så mycket. På långt håll fungerar autofokusen super. Man kan även ta fina porträtt med objektivet.



Sökte lite snabbt på Canons objektiv och jämförde det med mitt Sigma. - Är du säker på att canonobjektivet var ett EF-S objektiv ? Hittade bara ett EF med samma "egenskaper" som det du skrev till mej..



Det första jag kollade på, på det två objektiven var närgränsen (makro nörd som jag är): Sigma har 0.19 m och Canon 0.45 m, vilket gör att du kommer närmare ditt motiv med Sigma. Närgränsen är viktig vid makrofotografering. En annan viktig sak, speciellt vid makrofotografering, är den oskärpan som blir i bilden. För att få så jämn oskärpa som möjligt är det bra med så många bländarlameller som möjligt. Sigma har 7 st, medan Canon har 5 st. Dvs, Sigma ger en jämnare oskärpa. Canon har dock ett lägre bländarvärde och är dessutom lättare än Sigma, vilket oftast är oftast positivt, men risken finns att objektivet känns lite leksakskatigt om det är FÖR lätt.



Låga bländarvärden strävar man efter, eftersom ett lågt bländarvärde släpper in mer ljus och man kan därför fota i sämre ljusförhållanden utan att slutartiden blir för långt. - Vet inte riktigt hur mycket du kan om foto, så jag försöker vara så tydlig som möjligt :)



Jag kan ju inte säga vilket objektiv du ska köpa, men jag är väldigt nöjd med mitt Sigma. Det är i princip det enda jag använder nuförtiden och ger verkligen fina bilder. Priset på de båda objektiven skiljer sej dock åt.



Är det makro eller porträtt du är mest intresserad av att fota?

2010-06-23 @ 19:28:54
URL: http://lillskitrus.blogg.se/
Postat av: RICHI ♥

Åh vilken bra text du skrivit! Riktigt bra faktiskt :)! Och hoppas att det blir bättre snart..

2010-06-23 @ 19:37:00
URL: http://RICCIS.se
Postat av: RICHI ♥

sv: åh, jo jag vet hur det känns! Någongång så släpper man bara taget, men ibland tar det ett tag.

Jo, det är väl helt okej med mig, själv då? (:

2010-06-23 @ 20:21:46
URL: http://RICCIS.se
Postat av: RICHI ♥

Sv: Kommer bli bättre med tiden.. :) Kanske inte idag, kanske inte imorgon. Men någongång. ♥

2010-06-23 @ 22:14:36
URL: http://RICCIS.se
Postat av: ELLEN AHL AXELSSON

sv: jag redigerar inte ögonen mer än när jag redigerar hela bilden i ett sjok. Däremot använder jag reflexskärmar ;).

2010-06-23 @ 22:20:58
URL: http://byellen.se/
Postat av: Eja

Svar: Ja man måste ju testa sej fram för att hitta något man trivs med. Jag hade dock turen att hitta något jag trivdes med på första försöket, självklart finns det bättre objektiv där ute som bara väntar på att få användas :P Men gör så att du köper Canon nu och om du inte trivs med det så är det bara att sälja och köpa nytt ;)

2010-06-23 @ 23:13:45
URL: http://lillskitrus.blogg.se/
Postat av: caroline

as snygg header!

2010-06-24 @ 00:00:48
URL: http://carolineklund.devote.se
Postat av: RICHI ♥

sv: oj vad länge.. Ja, så länge visste jag inte att det var ju. Det blir bättre! Hur gammal är du? :)

2010-06-24 @ 00:49:35
URL: http://RICCIS.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0