Feel a little

I torsdags, alltså den 26 mars kom Jens hem till mig.
Hans buss från Umeå kom fram lite före min buss från Haparanda.
(var på mässa i Haparanda under dagen).
Så Jens fick vänta själv en liten stund på busstationen.
Väl hemma hos mig åt vi middag för att sedan direkt efter låna ena bilen och åka iväg och bada.
Jens var söt och förstod inte riktigt hur våra digitala armband fungerade.. som nyckel till skåpen.. så jag som skyndade mig riktigt mycket för att han inte skulle behöva vänta hur länge som helst fick själv vänta ett tag, men de är första gången för alla någon gång :) Efter badet åkte vi till coop och köpte lite Tuttifrutti godis i olika smaker.

Extra jobbig Fredag morgon. När alarmet ringde så var min första tanken "nej aldrig, jag skolkar idag". Men nej, duktig som jag är så kliver jag upp ur sängen för att börja fixa och ordna inför skolan medan Jens drar täcket överhuvudet och fortsätter sova (även han väktes av mitt alarm). Jag var ovanligt snabb och när jag var färdig fixad upptäckte jag att de är 50 minuter kvar tills att skolan började så jag kryp ner under täcket tillsammans med Jens för att sova några minuter till. När de är dags att åka iväg till skolan så är jag lite små söt av mig och tycker att de ser ut som att Jens fryser så jag bäddar om han med en extra mys filt och rätar till kuddarna bakom huvudet för att sedan bege mig av till skolan.
Skoldagen innehöll två lektioner, datorkunskap och svenska så skjuts hem fick jag redan 10.10 för att sedan komma hem till en fortfarande sovande Jens. Så jag kryper ner i sängen för några fler minuters "kroppsvila". Jag somnar aldrig utan låg och höll om den lite smått halvdöda Jens ;D
Fredagen segar fram och närmare fem så är vi färdig fixade och Jens är redo för min första överraskning.. I bilen påväg ner mot stan berättar jag att jag bokat ett bord för två på hotell Valhall för pröva på att äta en Italienskbuffé. Buffén var inte riktitg vad jag förväntat mig, men super gott var de ändå :) Efterrätten impulshandlade vi innan vi åkte hem och hyrde en film.
Väl hemma satte vi igång och skapade en riktigt mumsig marängsviss som vi åt medans vi såg filmen som vi hade hyrt efter den filmen så såg vi även filmen Bolt.



På lördag åkte vi huvudsakligen till Haparanda för att Jens skulle få kolla på skor på skopunkten men det blev även ett besök till Torneå för att kolla runt i affärerna i Rajala. Jens inhandlade ett par nya fina sommar skor till sig själv och även jag fick av Jens, trotts att jag protesterade om att jag inte ville ha någon födelsedags present av han, så fick jag iaf världens sötaste högklackade skor. Så nu peppar jag Ryssland så jag får änvända mina nya kärlekar (skorna).  Senare på kvällen var de dags för överraskning två och tre. Klockan 18.00 var de dags för att se Kenny starfighter begins på bio (antagligen så var vi nog lite för gamla för såna filmer, eftersom att vi var dom äldsta inne i biografen, men sjuk humor som vi båda har så var den riktigt bra). Efter bion fördrev vi lite tid inne på coop och i gallerian för att sedan bowla under Earth Hour ;D Jens var super och fick massa strike och spare och vann! Väl hemma igen så tog vi lite glass/maränger/chokladsås som blivit över från gårdagen för att sedan kolla på filmen Familjen är värre.



Söndag är alltid en trist dag för de innebär oftast att någon av oss måste packa väskan och åka hem :(  Och idag var de Jens tur att packa väskan att åka hem. Något positvit var iaf att Jens, söt som han är, tog en lite senare buss så vi fick lite mer tid tillsammans. Planerar att jag direkt när jag kommer hem från Ryssland på söndag ska byta innehåll i min väska och på måndagen snöra mig på en buss ner till umeå för att bara spändera några få korta dagar innan mitt jobb på silja line börjar. Hellre lite tid än ingen tid alls!

När Jens fått mat i magen och klivit på bussen åker jag iväg till farmor för att hålla henne lite sällskap och hämta mitt nya objektiv. Hinner inte mycket mer än att komma hem och äta middag innan mamma drar med mig till mormor för att skriva ut några papper angånde att börja övningsköra plus hämta hem två övningskörningsmangneter. Så snart äre bara att ni passar er för jag ska ut i trafiken!

Efter Ryssland så ses vi igen för jag saknar dig redan! ;*

Kommentarer
Postat av: Mikaela - hockeyfru & nagelteknolog

men nice! Vad ska du göra i Ryssland?

2009-03-30 @ 11:30:26
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Mikaela - hockeyfru & nagelteknolog

men vad roligt!

hehe, jodå det är bara fint här :)

2009-03-30 @ 12:15:17
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Jens

Ser ut som sär då jag bowlar fortfarande :( Vad har du hittat för något särbarn ? :p

2009-03-30 @ 12:59:22
URL: http://kizzm0.blogspot.com/
Postat av: Emil

HEjsan , bowling rockar fett ! skulle vara kul om du ville rösta på mig i next star 2009 och få chansen att vinna min nya singel :) spana in min bloggför mer info :) ha en toppen bra dag ! Kram Emil

2009-03-30 @ 14:21:31
URL: http://emilehnberg.blogg.se/
Postat av: Anna

Mysigt :)

2009-03-30 @ 14:56:40
URL: http://aannapannas.blogg.se/
Postat av: Mikaela - hockeyfru

kanon det :)

2009-03-30 @ 19:22:01
URL: http://thisismikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0