Stockholm, Umeå

I söndags kom jag hem från min Stockholms och Umeå semester. Eftersom att det finns så mycket underbart och mysigt att berätta så har jag inte riktigt orkat ta mig an bloggandet, det är ju så fint väder ute och jag har inte riktigt orken att sitta inne. Men nu så tänker jag iaf försöka sätta ihop några textstycken om min resa med min sötnos.

Runt kanske 20.45 torsdag den 18:e landade mitt plan på arlanda. När jag åker ner för rulltrappan mot bagehämtningen fick jag se min baby stå med sin lilla röda väska vid rullbandet där bagagen skulle rulla runt och väntade på mig. Hjärtat tog ett stor glädjeskutt och när våra händer nuddade varandras , då var allting precis som det ska vara, Jens och jag tillsammans. Blev att ta flygbussarna till centrum och sen tunnelbanan till Skarpnäck där vi skulle bo hos min gudmor och mina småkusiner. Shigo mötte oss på tunnelbanestationen och tog med oss till lägenheten. Väl framme åt vi smörgås och drack te för att sedan gå och lägga oss för att orka med nästa dag.

Fredagen, midsommarafton, klev vi upp hyffsat tidigt för att ta bussen till farsta strand och shoppa i gallerian i centrum. Men till våran besvikelse så var allt i hela gallerian stängt förutom åhlens och hemköp. Ingen av affärerna var speciellt lockande så vi tog istället tunnelbanan till centrum där vi hade lite mer tur iaf. H&M, gina tricot och andra lite större kedjor hade stängt men carlings, jc, PUB och lite annat smått och gott hade öppet. Lunchen blev burger king mat eftersom att Jens gillar barger king, dock hatar jag de och åt bara glass. Väl tillbaka i Skarpnäck hyrde vi film (Wallander skulden) och köpte oss en varsin godispåse för att sedan efter middagen som blev Maxmat bädda ner oss i soffan och mysa med film och godis och sedan somna gott i varandras famnar.

Lördagen, midsommar dagen, var alla affärer stängda och vi gjorde inga chansningar på att något annat skulle ha öppet heller så vi tog oss en välförtjänt lång sovmorgon för att sedan gå till coop nära och köpa frukost bröd (vi hade lägenheten för oss själva dom två första dagarna). Sen resten av dagen blev slappa framför tv:n fram tills att det var middags dags, även tjejmiddag med en kille ;D Shigo bjöd på försenat midsommarfirande, blev mat, nybakade kakor och daim tårta till efterätt. Prövade även på rosé vin, vilket inte var någon höjdare i mina ögon, jag är nog för ung för sånt :P efter maten blev det musik, prat och drinkar tills jag och Jens tyckte att det var dags att gå och lägga sig för att orka med morgondagen.

På söndagen gjorde vi ett nytt försök på farsta strands galleria och det var öppet men det var inget direkt lyckat försök. Ingen av oss hittade någonting alls, rätt konstigt med tanke på att det var stockholm och där brukar jag iaf alltid hitta mängder av saker. Efter farsta strand tog vi en till sväng in till drottninggatan och stockholm centrum för att åka tillbaka till Skarpnäck helt tomhänta. När vi kom tillbaka till Skarpnäck hade mina småkusiner och min gudmor och hennes man kommit hem från deras tripp till skärgården för att fira midsommar. Middagen blev pizza, något som satt sjukt bra i våra hungriga magar. Kvällen avslutades med lite tv tittande.

Måndag, min och Jens 3 månaders dag! <3 började med barnvaktssittande för att sedan spendera resten av dagen på grönalund.  Vi åkte till grönalund runt 12 tiden och stannade tills att det stängde runt 22.00. Nu har jag åkt allt som grönalund har att erbjuda, vågade även åka extrem i år. Vi prövade även på grönalunds nya åkattraktion INSANE, jag lovar första gången var det verkligen helt INSANE! Jag skrek så mycket så att paret i "vagnen" framför dog av skratt när min och Jens åktur var över. Tyckte att det var sjukt läskigt första gången men när jag åkte den för fjärde gången skrek jag inte alls utan njöt istället av adrenalinkickarna och magpirret som karusellen gav.Vi åkte även kärlekstunelln, var första gången för oss båda och jag måste då säga att det var riktitg mysigt, mycket mycket bättre än jag förväntat mig. Vi spelade även lite, själv vann jag en nyckelrings nalle och en grönkanin och Jens vann en pumpa som lät så fort man tog i den samt en grön krokodil, jag fick båda hans vinster! Söt som han är. Åt även varsin sockervadd och blev kladdiga på fingrarna :P Vi tog djurgårdsfärjan både dit och hem. Istället för att ta tunnelbanan från slussen tog vi oss en kvällspromenad genom gamla stan och tuggade på godisremmarna som vi köpt med oss från grönalund. Bättre 3 månaders dag kan man inte ha! Jag älskar min man, han är bäst och mysigast! <3


Puss ;*



Sockersöt <3


Världens sötaste sockervaddsätare!


INSANE!


Jens åker frittfall :)

Pumpan som Jens vann åt mig


Tisdag, även våran sista hela dag i Stockholm, började med ett besök till Skärholmen. Vi åt varsin glass och gjorde oss varsitt och ända fynd. Jag köpte mig en ny hood som jag förövrigt är super nöjd med och Jens köpte sig ett skärp. Resten av dagen spänderade vi åter igen på drottninggatan och runt om i stora centrum. Åkte tillbaka till Skarpnäck för att bli bjudna på underbar middag. Blev stekt kyckling med klyftpotatis och mangosås till, helt super! Fick även jordgubbar med vaniljglass till efterätt. Mätta och belåtna tog vi tunnelbanan till gamla stan för att gå runt och mysa, det var ju trotts allt våran sista kväll och gamla stan är så sjukt mysigt om kvällen. Vi letade länge efter ett Café som serverade lite lyxigare glass än mjukglass och hittade ett perfekt ställe som sålde super goda banana splits. Med varsin banana split i magen tog vi oss en promenad mot vattnet för att gå till kungsträdgården men påväg dit i en hamn fann vi istället The poodles som spelade och blev kvar där för att se deras spelning. Kvällen blev riktigt lyckad!


Glass ätande i Skärholmen


Café i gamla stan


Min banana split


Jens banana split


The poodles

Jens i gamla stan

Onsdag, dagen då det var dags att packa väskan för att åka hem. Okej, riktitg så blev de ju inte. Vi åkte in till Stockholms centrum för att köpa blommor till dom som vi bott hos och för att köpa mer jordgubbar och glass att bjuda på innan vi åkte hem som tack för att vi har fått vara där. Efter det så var det inte så mycket mer än att åka in till centrum och den här gången med väskorna för att sedan återigen ta flygbussarna fast den här gången mot arlanda. Sen blev vi sittandes på arlanda ett bra tag eftersom att planet var försenat och vi var rätt tidiga. Sen landade vi båda i Umeå där Alex väntade på oss och gav oss skjuts hem till Jens. Hemma hos Jens blev det kvällsfika och film tittande resten av kvällen.

Torsdag blev en dag där vi tog oss sovmorgon för att sedan lägga oss ute i stolen och steka lite. Åkte sedan en sväng in till stan för att köpa Jens systers födelsedagspresent. Middagen blev kebab hemma hos Jens och efter det blev det stranden för årets första dopp. Fick oss även besök av en grön larv i vårat stekande.



Fredag blev en dag då vi stekte ännu mera och köpte oss godis och såg film, för en gångsskull var det ingen skräckis eller sådär som vi såg, för nu var det jag som valde film så det blev step up 1 som jag redan hade sett men inte Jens :P

Lördag bestod av en sväng in till centrum för att gå i lite affärer. Jag fick med mig hem ett nytt linne och nya shorts, behövligt! På kvällen blev det mys fika på wayne´s coffee och Transformers 2 på bio. Efter bion blev det även att se film hemma hos Jens, midnight meat train, riktigt äcklig film tycker jag! Som tur var kunde jag krypa ihop i Jens armar och somna riktigt gott trotts alla snuskiga styckningar som jag fick lov att se i filmen ;D


Jens morotskaka och min kladdkaka, fikat innan bion

Söndag var en jobbig dag.. dags att åka hem efter en så lång och mysig tid tillsammans. Men alltid så ska man ju åka hem någongång. Bussen var jobbigare än vanligt eftersom att det var stekhett.. tur att jag hade köpt med mig massa vatten! Sen när jag var hemma runt 22.00 hade jag massa kläder som skulle tvättas och en stor väska som skulle packas upp. Sen hade ju även Jens mamma varit snäll och gett mig två nya filmer att ta med mig hem, så ena filmen såg jag innan jag sen somnade av ren utmattning :P

Igår var en skrot dag där det inte hände allt för mycket och vädret i Kalix var inte mycket att hurra för. Däremot så har idag varit en rätt bra dag med stekande sol. Började min morgon med några timmars solande för att sen åka med mamma och syster och hälsa på mormor och morfar där vi blev bjudna på glass och fika. När vi kom hem var det jag som stod för middagen, jag lagade kyckling soppa med nudlar, suveränt gott :] Efter maten åkte jag på egenhand till farmor, tog även med mig middagen som jag lagat åt henne också eftersom att jag är expert på att göra påtok för mycket mat :D Hos farmor var jag hurtig och tvättade bilen, klippte gräset. hjälpte henna att vattna i trädgården och fixa med ena blomrabatten. Planerna för morgondagen är också helt suveräna trotts lite ändringar, var superlänge sen som jag gjorde något med min "riktiga" familj, liksom utan alla plast syskon och sådär så imorgon ska jag till luleå för att sälja mitt tre dagars pass till PDOL åt en tjej och mamma och min syster hade lovat att följa med för att sen ta en vända i luleå centrum och ha en riktigt mys dag med familjen.. luleå blir av men det blir inte riktigt som vi tänkt oss. Jag hade nämligen tänkt att baka cupcakes ikväll men det fattades några ingredienser som jag och mamma skulle åka in till stan för att handla, ja då har själklart blien gått sönder.. helt plötsligt bara sådär, trotts att vi änvände den typ 20 minuter tidigare då mamma skulle hämta mig från farmor. Helt sjukt, alltså vi har inte någon gammal skrutt bli eller som man liksom förstår om den skulle braka samman. Men ja, de finns ju buss, så imorgon blir det att kliva upp tidigt för att ta bussen och ha en heldag med mamma och syster i luleå. Jag ser faktiskt fram emot att få vara med min mamma och min lilla syster, det ska bli mys!

Kommentarer
Postat av: Jens

Vi hade det himla underbart baby, 3 månader och allt är toppen! Jag älskar dig <3 ;*



Himla mycket text :]

2009-07-01 @ 17:20:22
URL: http://kizzm0.blogspot.com
Postat av: Soffe

låter som en riktigt lyckad sthlms resa ! =)

2009-07-02 @ 12:13:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0