Håll mig tills natten blir till dag

Att kliva upp 04.00 på fredag morgon gick lite sisådär, jag var trött som ett as och en dusch var inte mycket till hjälp men jag tog mig iaf upp ur sängen och på bussen. Däckade nästan direkt jag satt mig på min plats, halvsov halva resan iaf. När jag kommer till Umeå så möter min man upp mig på busstationen för ett litet pusskalas. Vi åkte sen till ett parkeringshus för att ta oss en shoppingrunda på stan. Shoppingens resultat blev inte riktigt som jag tänkt mig eftersom att jag inte hittade något av de som jag skulle ha. Nåja, ingen av oss åkte hem tomhänta iaf, inne i stan på biljettcentrum köpte vi oss varsin Takida biljett, så den 14 november blir de Umeå och Takida.



På lördag tar vi sovmorgon trotts att jag somnade tidigt kvällen innan. Skönt att vara utvilad och slippa kliva upp 04.00, skönt att vakna upp bredvid Jens varma kropp. Vi konstaterade också att den som sover ytterst i hans säng vaknar först, lite konstigt kanske, men de är faktiskt sant. Den som sover ytterst dvs, närmast golvet vaknar alltid först. De blev en dusch och god frukost. Stackars jag blir sjuk i världens förkylning och orkar inte riktigt med allt för mkt så vi ligger i sängen några timmar under dagen och kollar på tv / film för att sen bege oss in till stan och leta efter skor åt mig. Blev inga skor men Jens överraskar med middag på Balder, blev tacobuffé, underbart gott! Påväg hem till Jens efter maten går vi genom stan mot parkeringshuset och då får vi syn på Peter (Jens kompis som jag bara hört en massa om och sett en enda gång) och jag börjar fundera, första gången jag såg Peter var förra sommaren när vi åt på Balders uteservering precis som nu och han cyklar förbi. Nu när vi nästa gång, sommaren efter äter på Balder igen så direkt efter ser vi Peter, lite komiskt ;D Kvällen avslutades med att se film som jag gillar, På andra sidan häcken, as söt och rolig! Jag vet inte varför jag tycker om tecknade söta filmer, de bara är så.



På söndagar brukar jag ju åka hem och så var de tänkt från början men under middagen kvällen innan bestämmer vi att jag ska stanna lite längre vilket känns underbart. Snart börjar ju skolan och då har jag mkt att göra och då är de färre helger att kunna ses på och blir inga lite längre stunder utan bara över helger. Trist.

Eftersom att jag fortfarande var riktigt krasslig så blev de varm oboy till frukost, väldigt länge sen jag druckigt varm oboy och de smakade asnice. Min hals gillade också att de var varmt. Efter frukosten tog vi oss en lite längre promenad runt om i Sävar. Därefter tar jag mig en dusch och vi fixar oss för att åka till ersboda och kolla vad D&D och intersport hade att erbjuda. Därefter hämtade vi Jens mamma från jobbet och sen blev de god middag som jag faktiskt inte har någon som helst aning om vad de heter. Sen några minuter innan ica stänger blir jag fruktansvärt sugen på glass så vi åker till ica och köper oss en burk daim glass att dela på. Blir glass ätande, tv tittande och massa mys resten av kvällen.

Måndag blev en ligga i sängen hela dagen dag. Självklart såg vi massa tv och sådär. Blev även lite dator sittande.

Tisdag, dagen då man ska åka hem kommer alltid. Meningen var att jag skulle åka hem med 14.15 bussen men när klockan ringde 09.30 (vi hade tänkt att vi skulle hinna göra lite saker på stan innan bussen började rulla hemåt) ville ingen av oss kilva upp. De var så otroligt varmt och mysigt under täcket så vi sköt upp min hemresa med två timmar för att få ligga kvar i sängen i två timmar. Mysigaste morgonen på väldigt länge. När vi väl tagit oss upp ur sängen blev de frukost, dusch, fixande och packande för att sen åka in till stan för ett sista shopping försök. Försöket visade sig bli bästa försöket. Både jag och Jens fick oss skor, på halvapriset, likadana fast i dam och herrmodell. Jag köpte mig även några armband, wash gel och pennor.



På bussen påväg hem får jag sms från mina lärare där de står att vi inte börjar skolan på måndag som planerat utan att vi börjar på tisdag och att vi börjar klockan 09.00 istället för 08.00. Inte illa men en dags längre sommarlov och dessutom få en mjukstart med sovmorgon, helt nice.

Eftersom att jag fick en så mysig och oslagbar morgon igår var de nästan ledsamt att vakna upp och frysa och inte ha någon bredvid sig. Blev lite emo men de gick snabbt över och jag tog tag i städandet och uppackandet av min väska.


Kommentarer
Postat av: Anonym

yes, börjar du gymnasiet till veckan eller:)?

2009-08-19 @ 16:45:10
URL: http://coconutkiller.webblogg.se/
Postat av: Anonym

okej, vad pluggar du?:)

2009-08-19 @ 17:03:33
URL: http://coconutkiller.webblogg.se/
Postat av: Jens

Men inte blev du emo :( :P



Jag tänkte faktiskt inte på att sist du såg Peter var då vi käka på balders uteservering också.. Komiskt :p

2009-08-19 @ 17:52:12
URL: http://kizzm0.blogspot.com
Postat av: Jimmy

Kawasaki e såååå sköna

2009-09-03 @ 12:50:27
URL: http://sjov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0