Helg med Sofia

Eftersom att Sofia varit här så har jag inte orkat sitta vid datorn så ska försöka sammanfatta helgen lite kort.

Fredag; Gym idag på idrotten, vilket var typ sjukt bra. Sen samhällskunskap och svenska, slutade typ 14.20 tror jag? men jag cyklade inte hem utan var snäll och väntade med Johan. Carro tog den tidiga bussen hem så Johan hade annars fått sitta och vänta helt ensam en fredag. När jag kom hem så var middagen nästan klar så jag åt nästan direkt och efter maten så var de bara att sätta igång och städa, jag kunde ju inte visa Sofia hur stökigt jag verkligen kan ha de på mitt rum. När jag skulle ställa tillbaka alla städprylar i skåpet så trillade ett paket tvättmedel ut och självklart så åkte alltning ut på golvet så jag fick börja om med städningen, dock i hallen, när jag var klar upptäckte jag att klockan var påtok för mycket så jag fick springa upp till ica där Sofia skulle kliva av bussen. Men ingen Sofia var där, kollade på klockan igen och väntade, bussen var typ 10 minuter sen så jag hade egentligen inte behövat springa, men de är väl aldrig fel med lite extra motion. Och påtal om extra motion så gick jag och sofia ut på en lite längre kvällspromenad, efter att jag hade lagat middag åt henne. Efter promenaden pratade vi lite, men vi bakade aldrig chockladbollarna som vi tänkte, vi ville inte bli feta så vi lät bli att baka.

Lördag; Vaknade klockan 05.30, men somnade om och klev upp 06.02. Vi gjorde oss klara och tog 08.15 bussen till luleå. Vi gick runt på stan och prövade mängder av kläder, dock köpte vi inte ens hälften av allt som vi prövade, vilket var tur, annars skulle jag varit ganska så ruinerad. Men jag hittade iaf en lång cardigan, ett linne, och en mjuk stickad sak som jag inte ens vet vad de heter och sen så lite smink. Sofia köpte typ byxor, en längre tshirt av något slag, en mössa och typ benvärmare. Kan hända att hon köpte något mera men inte som jag kommer ihåg iaf. Sen närmare fyra hade vi ont i benen och var kaffe sugna så vi gick till något konditori och hämtade take away kaffe och gick sedan till busstatioen för att vänta på att 16.35 bussen skulle ta oss hem. Vi hade en tråkig väntan och gick in på pressbyron för att köpa en tidning, jag kunde inte välja vilken tidning jag ville läsa så jag köpte tre stycken. När vi kom hem så stod middagen på bordet, och mamma hade gjort lasagne!<333 Så sjukt jävla gott, tyvärr var jag ganska mätt från dagens lunch på dagobert så jag fick inte i mig så mycket, men kanske finns de kvar så jag kan äta de idag (söndag. Vi var som två slitna riddare så vi orkade inte göra annat än att se på filmer resten av kvällen. Vi såg good luck chuck och a walk to remember, eftersom att de var mina filmer så hade jag redan sett dom flera gånger men de hade inte sofia. Och självklart så grät vi båda två i slutet på a walk to remember, och saken är den att vi inte kunde sluta gråta. Vi bara satt helt tysta och tittade på varandra med tårar i ögonen, sjukt. Men ja, självklart så slutade vi även med de efter att vi pratat i lite över en timme, skönt att få gråta ut ibland. Men tårar gör en även trött så vi somnade ganska fort därefter.

Söndag;
Sofia åkte nyss hem och jag vet inte alls vad jag ska hitta på idag. Antar att jag måste plugga lite engelska, samhällskunskap och matematik, men de känns inte alls som att jag har någon lust att plugga så kanske drar jag till gymmet istället. De låter iaf mycket roligare, får väl se vad som händer. Annars så kan jag ju alltid sitta och hålla tummarna för att jag ska hitta ett nytt avsnitt av oth att mysa med, eller att de finns kvar lasagne som jag kan äta senare idag. Jag vet inte alls vad jag ska skriva nu så om de händer något intressant så kanske jag återkommer.


You used to be the one that put a smile on my face.
There are no words that could describe how I miss you.
And I miss you everyday.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0