man träffar dem för sällan, alldeles för sällan

I fredags åkte jag till Uleåborg för att umgås med Sofia. Blev en bra helg som innehöll lite shopping (har inte orkat fota mina köp och vet inte om jag kommer orka heller, kanske imorgon), promenader, god toast på något nytt ställe, goda bullar som Sofias mamma bakat eftersom att hon vet att jag älskar dom, hälsade på emma, luggen blev klippt (pytte pytte lite, syns knappt men nu hänger den inte för ögonen iaf) och jag åkte på att betala dubbelt så mkt mer än vad jag brukar betala för bussen dit. Men sånt är livet, ibland får man små nitlotter. Men de var hursomhelst värt pengarna, länge sen jag var där sist. Tyvärr togs de inga bilder, vet inte riktigt varför men vi hade inte så gott om tid, en helg är väldigt lite tid, speciellt när de faller bort några timmar i resande också.

Igår var jag och simmade med farmor efter att hon slutat jobbet. Jag gjorde klart lite läxor och därefter gjorde jag mig en riktigt fin upptäckt, mamma har köpt hem en crosstrainer, hon vet allt hur man gör mig glad. Visst, de är hennes men självklart ska jag väl få låna den när de behövs? typ två gånger om dagen? ;D Skönt att starta morgonen med lite träning för att sen duscha och fixa sig och gå till skolan, pigg lär man iaf ska bli om inte annat.

Var till tandläkaren idag och de gick bra, fick dock lite klagomål från min tandläkare som inte gillar att jag var ärlig och sa att jag hatar min bettskena och inte använt den på typ ett år eftersom att den gör så jävla ont. Jag blöder alltid as mkt i munnen av den och en gång fastnade den så mamma fick slita ut den med en gaffel, jag var typ förstörd och rädd och mamma bara skrattade åt de hela. Anyway, jag ska få en ny som inte ska sitta lika hårt, vilket är bra för jag behöver verkligen den där skenan.

Slutade runt 14.50 idag och sen dess har jag faktiskt helt ärligt nästan bara suttit med läxor. Jag skrev över ett A4 på en historia sak om människor och tid och mejlade iväg den till min lärare eftersom att den skulle in idag. Gjort en fotouppgift, den kan finslipas med några till bilder men dom tar jag imorgon på morgonen, annars är den också klar. Hittade några arkitekturer nära mig så de tog faktiskt inte allt för lång tid. Pluggat in lite engelska meningar och börjat på en svenska uppgift, ibland har jag också goda stunder.

Nu ska jag ta mig en lång och varm dusch, de förtjänar jag! Har förövrig varit en nästan sommar värme här idag :)


Kommentarer
Postat av: Jens

Jag borde också vara duktig och göra en massa saker.. :p Men jag har ju bilen i framtiden(innan oktober) att fixa lite. :p

2009-09-02 @ 19:41:41
URL: http://kizzm0.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0