Sportlovet

Tänkte försöka göra en lite kortare sammanfattning av sportlovet, blir lite såhär i efterhand eftersom att jag inte alls spenderat många timmar hemma.
Fredag den 27 februari åkte jag till Jens i Umeå för att stanna ända tills tisdag. Vi hade de ärligt talat riktigt mys och det var verkligen underbart.  När jag kom fram plockade Jens upp mig i stan och jag gjorde han sällskap i dagens sista arbetstimmar. Fredag kväll blev det tacos till middag och film på Jens dator. På Lördag blev det shopping i umeåcentrum och middag på eurasia, kyckling med sötsursås, mumms! när man ätit så mycket så att magen svällde och man inte orkade mer åkte vi till godishuset för att köpa onyttigheter. Med en mättmage och godis i väskan åkte vi in till centrum igen för att se filmen i taket lyser stjärnorna på bio.  På Söndagen blev det något helt nytt för mig, shopping i en galleria som hetter Strömpilen, eller liknande om jag inte minns fel? Ganska nice. Och vi var även på D&D, där jag hittade kärlek, en tshirt med världens sötaste monster på! :) Måndag blev de umeåcentrum igen och tacobuffé till middag. Så innan jag lämnade umeå han jag få med mig tre nya tshirtar, skullcandy hörlurar, två filmer, ett bälte, örhängen och hårsnoddar.  Jens hittade också lite nya saker, bland annat en super snygg billabong hood :)



På tisdag vid sex tiden kom jag hem från Umeå och spenderade lite tid vid datorn medans tvättmaskinen gjorde jobbet. Eftersom att de är svårt att låta bli att pussa Jens så jag blev smittad med en jävla förkylning som vägrade att släppa, mitt eget fel. På onsdag morgon bytte jag väskans innehåll och åkte till Rovaniemi, Finland, för att spendera lite tid med farmor, faster, kusiner och syster, släkt alltså :) När vi kommer fram visar de sig att faster bakat tårta, inte för att någon fyller år eller liknade utan för att det är gott och för att vi skulle komma. Eftersom att inte bara jag var sjuk så blev det lite begränsat antal på saker som man kunde göra så farmor gav mig lite pengar så jag handlade lite nya kläder, smink och ett minneskort till kameran. Efter ett samtal hem till mamma för att berätta om vad jag hittat på Clas ohlssons beställde även min egen födelsedagspresent, ett Canon 18-200 mm objektiv. Lördagen blev det Bowling med farmor, faster, syster och en av dom tre kusinerna. Och jag åkte på stor stryk, farmor som aldrig tidigare hade bowlat visade sig vara en expert på strike och spare, så hon drog iväg med poängen redan från första början och förbi hennes poäng tog jag mig aldrig, jag förlorade :(  Jag ägnade mig även åt lite skolarbete och läste ut hela den 3:e twilight boken, Ljudet av ditt hjärta. Den visade sig vara precis lika bra som dom två böckerna innan om inte bättre så när jag kom hem igår (söndag) gick jag genast in på cdon.com för att klicka hem den 4:e twilight boken, Så länge vi andas, plus att jag passade på att boka Twilight filmen så när den släpps på dvd hamnar den i min postlåda också ;D



Med andra ord så fick lovet en riktigt super start och fortsatte vara riktigt bra trotts feber, halsbränna och en näsa full med snor. Nu kan jag även känna mig lite smått fattig eftersom att jag på något konstigt vänster lyckats göra mig av med en massa pengar :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0