Ingen hemvändare

Sitter på jobbet just nu, har precis påbörjat min arbetsdag som sträcker sig ända fram till klockan 20.00. Hade gärna legat kvar i sängen idag men det känndes lite väl mesigt i och med att jag varit ledig dem tre senaste dagarna och spenderat dem lediga dagarna ganska stilla i och med att jag är sjuk. Självklart är jag sjuk när jag inte alls har tid för att vara det. Har legat och hostat hela natten, bytt säng två gånger och även sovit några timmar på soffan, det kanske förklarar varför jag är så grymt opepp på att arbeta idag.  

 

Var på ett pass flow i måndags, ett spinning/center-pass i tisdags och ett spinning/center pass igår (pucko som jag är, borde vila när jag är krasslig) och det har jag legat och svurit över de gånger som jag vaknat under natten. Har en sjuk träningsvärk i magens knappt befintliga muskler och att hosta som ett tok med denna värkande mage är förjävla oskönt. Dessutom som ketchupen på korven, så är det hemvändarfest ikväll på strandängarna och jag vill ut. Känns däremot som att jag får ta och acceptera att det inte kommer att bli av. Att dra dit sjuk och jävlig, fylla en krasslig kropp med alkohol, vara vaken sent och sedan kliva upp tidigt imorgon för att befinna mig på jobbet i tid känns inte så roligt. Men det känns inte heller lockande att sitta hemma med mina päron en fredagkväll. Återstår att se hur denna fredag slutar. Jag är ju trots allt ganska envis, gör saker fast jag vet att jag inte borde, men ibland får man offra sig och ibland får man göra medvetet fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0