Reach high, for stars lie hidden in your soul. Dream deep, for every dream precedes the goal.

Godmorgon till alla nyvakna där ute.

Det var med nöd och näppe som jag snörde mina ben över sängkanten 06.15 imorse. Tanken på att jag inte börjar skolan förren 13.00 idag ekade i mitt huvud och en röst i mitt huvud sa att jag gott kunde ta och ligga kvar i sängen några timmar till. Jag skulle ju ändå hinna iväg och träna före föreläsningen. Men den andra rösten i mitt huvud sa åt mig att jag hade lovat mig själv igår kväll att jag skulle kliva upp när klockan ringer och bara snöra på mig träningskläderna och bege mig till friskvårdskompaniet. Det är ju mycket mindre folk om mornarna jämfört med eftermiddagarna. Så jag tog mig upp och hann med att träna ca 1½ timme plus 10min stretching.

Åt nyss en underbart god och mättande frukost i sällskap av en film. Nu tänker jag ta mig kaffe kopp nr2 och sen börja fixa mig så att jag är redo för att fånga dagen. Jag har en lång introduktion av den nya kursen som börjar idag och därefter är det bara att åter igen sätta näsan i böckerna för det nalkas tenta på lördag. Jajemen, tenta på lördag trots att jag hade tenta i fredags. Men när kommande tenta är avklarad är det hela fem veckor kvar till nästa. Hoppas att jag ska hinna pusta ut lite under dem fem veckorna.


Dagens frulle. Mmmh! Det här med LCHF är inte så pjåkigt (än sålänge iaf), hatar bara att man blir så jävla mätt. Det är liksom en äcklig mättnad. Men tror att jag även kan minska lite på portionen ovan. Tror att jag kan skippa fincrisp imorgon och bara köra på äggröran.

Kommentarer
Postat av: Eja

Svar;

Det är pannacotta med lime. Fruktansvärt gott!

Pannacottan går även att göra LCHF-vänlig. (Såg att du hade börjat med det) Man byter helt enkelt ut den lilla mängd socker mot sukrin istället, och resterande ingredienser som består av grädde och gelatinblad, är ju godkända :)



Jo nu är det fan inte lång tid kvar. Endast 13 dagar!! Försöker hålla mig sysselsatt för att få tiden att gå - för det funkade inte att ställa fram klockorna. höhö.

2012-01-23 @ 11:25:05
URL: http://lillskitrus.blogg.se/
Postat av: Fanny

Tack för din kommentar. Detta såg ju också väldigt gott ut :) Kram

2012-01-23 @ 11:27:25
URL: http://myday.blogg.se/
Postat av: Eja

Svar;

Jag personligen tycker LCHF är kalas. Man känner verkligen att kroppen mår bättre av det, och man behöver som sagt inte äta lika ofta då man klarar sig väldigt länge på måltider innehållande mycket fett. Om jag någon skulle avvika från LCHF och äta exempelvis en sockerkaka så säger magen ifrån direkt, men det är smällar man får ta ibland om man vill äta onyttigt. höhö. Jag har även lärt mig väldigt mycket om vad som händer i kroppen när vi äter, och vilka ämnen som gör vad osv. Ångrar inte en sekund att jag började med LCHF :)



Ja, det går fort när man har kul (eller?). Det känns fan som en evighet sen jag började räkna ner. Den 5:e februari kommer ju aldrig, jag bara väntar och väntar. Går bara och hoppas på att jag helt plötsligt ska vakna upp i Tyskland en morgon och ha både jobb och hus/lägenhet. Skulle vara ganska kalas.



Hur blev det för dig och lägenheten då? Flyttade du in där eller bor du fortfarande i korridor? :)

2012-01-23 @ 20:02:56
URL: http://lillskitrus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0