Socker eller inte socker, det är frågan.

Puuust.

Ungefär så känns det just nu. OM? jag har legat i den här helgen. Jag har tvättat hela 6 maskiner fulla med smutstvätt som nu äntligen är omvandlad till ren tvätt. Jag har städat hela rummet, vänt upp och ner på varenda pryl och torkat och haft mig. Har även köpt en bok som jag läst och verkligen inspirerats av vilket fick min söndag att bli min första dag på något nytt.

Började min dag med en stadig frulle som bestod av äggröra och en kopp kaffe. Därefter pallrade jag mig iväg till gymmet. Vilket var snajsigast ever, då det nästan inte var en enda kotte i gymmet om man jämför med träningshetsen som uppstår efter varje nyår. Grymt att alla maskiner var lediga och att jag kunde träna i lugn och ro. Därefter slog jag upp min nya bok, gjorde mig en ost- och skink-omelett. Tusan vad god den var! Men orkade inte ens äta upp halva och mådde illa efteråt för tusan vad mättande den var. Tror jag gör halva receptet nästa gång!

Kvällen bestod av 1h och 30min promenad, en 21minutare i solariet och lagning av lunch inför morgondagen. Dock tror jag att det blev så pass mycket mat så att jag får äta samma några gånger under nästa vecka. Blev iaf köttbullar, gräddsås och coleslaw enligt LCHF. Whaaaat? Vad har jag nu hittat på för bus måntro?

Nå. Jag kommer inte att garantera att detta är något som jag kommer att hålla fast vid. Det är inte ens säkert att jag pallar en dag till med all denna matlagning och sådär. Har så himla mycket i skolan just nu och bara att försöka få tid till att dra till gymmet en sväng varje dag är inte lätt.. men jag ska minsann försöka få lite tid till att stå vid spisen och laga mat enligt LCHF ett tag framöver. Bara för att. Bara för att jag vill se om det är så bra som alla säger att det är. Om man är så avsugen på socker så att man aldrig känner det där sockersuget. Om man verkligen kan tappa något kilo här eller där. Om man verkligen börjar att må så bra som alla påstår? Jag är nyfiken och gör detta i ren nyfikenhet och inget annat.


Kommentarer
Postat av: joanna

Hej jag heter Joanna och är 23 men när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva me det ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda oavsett bakgrund eller diagnoser.

Så besök gärna min blogg:) kram joanna

PS. Du kanske tom vill göra ett bloglovinbyte?:)

Ps. De pågär även flera tävlingar med fina priser så passa på att anmäla dig:)

2012-01-23 @ 09:57:26
URL: http://domkallarmighannes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0