Kvällens sysselsättning



Ligger just nu i sängen och läser boken som jag köpte i fredags. Läste det mesta redan på fredag kväll/natt men bestämde mig igår kväll att jag skulle läsa boken från punkt och pricka så det är vad jag sysslar med just nu, samtidigt som jag smörjer in benen i body butter med doft av passionsfrukt.

Ni har väl inte missat att det är 50% på många varor på the body shop? Jag har lyckats köpa på mig ett litet mini lager av några favoriter, body buttern här ovan är en av mina abosluta favoriter. Vilka är era favoriter?

Kommentarer
Postat av: Monia

Hej ! Just nu har jag en tävling i bloggen där du kan vinna en VALFRI vara hos Uffessakerochting.se! Kika in och ta dig en lott, eller två, eller varför inte tre? :)



http://moniasundgrenjansson.blogg.se/2012/january/vinn-valfri-vara-hos-uffessakerochtingse.html

2012-01-23 @ 23:50:02
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
Postat av: Eja

Svar;

Ja du, kanske för att jag inte har gått ut med det (eller vad man ska säga). Brukar inte direkt skriva om vad och hur jag äter liksom :)



Jag har ju aldrig riktigt hårdtränat om man säger så. Brukar väl vara ute och springa lite då och då, eller ta en promenad, men jag körde på som precis som vanligt när jag började med LCHF, och märkte ingen större skillnad. Men vid tyngre träning så bör man nog ta det lite lugnt den första veckan eller så tills kroppen hunnit vänja sig vid den nya kosten. Man kan ju känna sig lite hängig i början och ha huvudvärk och så, men jag kände inte av det alla i princip. Sen har jag läst många som skriver att de tycker träningen går bättre med LCHF allt eftersom. Så träningen i sig är det ingen fara med.



De två första veckorna tappade jag några kilo. Det är typ vatten och skit som man bli av med. Sen åt jag som rekommenderat en massa fett och protein utan att gå upp i vikt. Efter ett tag började jag experimentera för att göra det hela lite roligare. Drog ner på fettet en aning, åt lite mera protein och drack mera vatten under dagen. Började även dagen med att dricka ca en dl vatten innan frukost, blandat med kardemumma, kanel och ingefära (det ska tydligen ha en fettförbrännande effekt). Jag började Så sakteliga se musklerna krypa fram på armar och mage (utan att ha tränat så värst mycket under tiden), gissar på att de fanns där från början men doldes av fettet. höhö. Gurkmeja ska också vara bra för fettförbränningen. Även att småfrysa hela tiden, för då måste kroppen jobba lite extra för att hålla igång, och gör därför av med mer energi.



Ja just ja, så var det. Lite lika som jag bodde förut, skillnaden var att vi var tre st på två rum och att jag var tvungen att dela. höhö. Jo, men skolan tar ju mycket tid, så är det bara. Man vara glad för de få lediga stunder man har.Hoppas ändå att du lyckas hitta din lägenhet. Man mår ju så mycket bättre när man trivs där man bor :)



Tror nästan att jag också ska köpa en LCHF bok. Kan vara lite kul. Googlar mest runt på nätet och läser artiklar, bloggar, vetenskapliga-tjossanhejsan saker mm. Men det är ju lite speciellt att ha en riktigt bok framför sig. Skriver upp det på listan över saker att köpa ;)

2012-01-24 @ 00:13:47
URL: http://lillskitrus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0