Älskade runda goa' tomat!

Varför varför varför? Små söta och goda cocktailtomater till lördagskvällen, ketchupen till pastan, tomaten i salladen, köttfärssåsen.. den goda tiden är nu förbi.

 

Fick utslag runt munnen för ett tag sedan och trodde att det bara var super size på munsår jag hade drabbats av så jag besökte apoteket för att köpa salva till det jag trodde var munsår, där fick jag rådet att besöka vårdcentralen, sagt och gjort. Allergisk mot tomater är vad jag är helt plötsligt, hu?

 

Har dock inte tagit så vidare seriöst på min nya allergi utan har ätit tomat (hur kan man låta bli?) fått utslag och sedan lagt på ett tjockt lager läkande salva för att bota konsekvenserna av mitt syndande. Har varit duktig i några dagar nu så var iaf en vecka sedan jag hade utslag runt munnen att smörja salva på, men idag är det valborg och vi grillade korv över elden och då vill man ju ha lite ketchup till korven och nu sitter jag här igen med dessa utslag.. svider och ser ut som att jag förstorat läpparna till de dubbla. Nu får det vara slut på dessa tomater. Jag älskar er men ni är inte bra för mig.. heartbroken.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0