Nothing is bigger than love

Hejsan svejsan!

Igår klev jag upp tidigt som tusan, 05.30, rena mardrömmen. Men enligt kalendern så skulle jag infinna mig i Luleå hos farbror doktorn klockan 11.00 så var bara att sätta sig på den tidiga bussen. Min motivation var dock att Anton också hade tid hos läkaren den dagen så vi hade bestämt oss för att träffas och pussas lite innan vi åkte hemåt. Blev dock mer än bara några få pussar då jag faktiskt just nu befinner mig hemma i Kalix.

Jag följde alltså hem med Anton istället för att sätta mig på bussen hem till Skeå. Meningen var dock att jag skulle ha åkt tillbaka hem i morse men efter att jag tänkt till så valde jag att stanna en natt till. Men imorgon finns inga sådana valmöjligheter. Bussen som lämnar Kalix 05.30 ska jag åka med till Piteå, har möte tillsammans med Elin (klasskamrat) och vårat mentorföretag och därefter ska vi fixa klart uppgiften som ska redovisas på fredag.

Annars så har jag haft en ren helvettes vecka förra veckan. Blev utelåst från mitt studentrum i endast en handduk (dörren gick i baklås) och min iPhone (2 månader gammal) valde att lägga av så jag fick köpa mig en billig skit mobil tills min iPhone kommer tillbaka från reparationen.

Nu blir det en 21 minutare i solariet i väntan på att Anton<3 ska komma hem från jobbet.
På återseende!


Kommentarer
Postat av: Eja

Haha, tycket handduks historien var rätt skoj. Fick mig ett gott skratt ;)



Svar//

Ja jo, pluggandet kan vara rätt så pain ibland. Det är verkligen inte min starka sida, så jag beundrar de som orkar plugga vidare efter gymnasiet. Men som du säger, om man pluggar något man tycker är kul så går det såklart lättare. Det är som jag och tyskan, sitter själv här hemma och lär in lite då och då bara för skojs skull liksom :)



Ibland får man nästan skapa sig tid till att göra saker man vill. Mena städningen kan man ju lätt hoppa över och pyssla istället, det är inte som att dammet kommer gå sin väg (och om det mot förmodan skulle göra det så har man ju städningen ut världen. höhö) Vad gäller maten kan man alltid ta en skål glass med mycket strössel. Det är både energirikt, gott och tar inte särskilt lång tid att tillaga. Lägenhetssökandet.. (varför ska du leta lägenhet förresten? Bor du inte bra där du bor, eller vill du bara ha något eget mysigt?) Det kan man iallafall skjuta upp till imorgon och pluggandet kan man ta en regnig dag. Vips har man en massa tid över till andra roligheter.. Och det är ungefär receptet på hur jag tog mig igenom hela min skolgång. Enjoy! ;)

2011-09-29 @ 23:51:00
URL: http://lillskitrus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0