Du finns inte här när jag behöver dig som mest

Du är mig alltid nära. Men just nu är nära alldelens för långt bort. Nära känns som tusen mil ifrån. Just nu i detta ögonblick, i denna sekund, i denna minut.. just den här natten, är du alldelens för långt ifrån. Jag kan låtsas som om avståndet inte rör mig i ryggraden. Men det vore ren lögn. Avståndet emellan oss är alldelens för stort och det rör mig minst sagt i ryggraden. Det rör mig över allt. Jag kan känna avståndet som bildats oss emellan i varenda vrå av min kropp. Jag känner hur avståndet växer och det smärtar. Ja, det gör ont överallt. Jag känner hur det samlas vätska i ögonvrån och jag gör allt för att hålla det tillbaka. Hålla tillbaka det som gör ont och det som gör smärtan synlig för dess åskådare. Jag skyndar mig på med ytterkläderna och traskar hem i mörkret. Hem till ensamheten, hem till tomheten. För varje steg jag tar blir avståndet större och mängden vätska i ögonvrån ökar. Jag försöker hålla en rask takt. Jag tänker på allt mellan himmel och jord. Men hur mycket jag än tänker så klarar jag inte av att minska avståndet. Inte i natt. Trots att du alltid är mig nära så är nära alldelens för långt ifrån i natt.

Kommentarer
Postat av: Isabella (tinkerbella.blogg.se)

Svar: De är från BikBok :D

2011-01-22 @ 01:22:41
URL: http://tinkerbella.blogg.se/
Postat av: SANNA

Hej tjejen! :)

Vad gör du en sånhär vacker Söndag? :D



Kram

2011-01-30 @ 12:10:25
URL: http://sannaakarin.blogg.se/
Postat av: regina

Tack så mycket! ;-)

2011-02-03 @ 17:08:44
URL: http://reginanorback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0