8:e mars

Min älskade vän Sofia kom hit i lördags och har stannat här tills tidigare idag då hon åkte vidare till en annan vän. Lördagen började med att jag och min söta farmor mötte upp Sofia i Haparanda för att sedan möta upp min faster som kom från Rovaniemi. Vi shoppade på rajala och IKEA för att sedan göra ett mat stopp på kinarestaurangen Lei Lani. Efter maten avrundade vi med matshopping på ica maxi.

Igår (söndag) tog vi oss en sovmorgon. Därefter klev vi upp och åt en dunderfrukost som innehöll lite av varje. Sen återgick vi till sängen och därblev vi kvar fram tills middagen. Efter middagen blev det åter igen sängen för att prata och diskutera lite mera. Tillslut drog vi på oss lite kläder och tog oss en ganska lång promenad. På hem vägen stannade vi till på coop och köpte oss massa frukter och ett paket glass. Väl hemma blev det super god fruktsallad med vanilj glass.

Idag har Sofia åkt vidare till hennes kompis Caroline och jag har planerat att blogga hela dagen men det blev det ena problemet efter det andra.. det började med att datorn inte känner av mitt minneskort så jag kan inte föraöver några bilder från igår. Sen nu på kvällen så har min datamus tjorvat på som bara den. Ena sekunden funkar den inte, andra så rör den sig av sig själv så fort så att jag knappt kan se den.. nu tar det typ en halv minut för muspekaren att ta sig fram över skärmen.. dags för att köpa en ny datamus? Tror så. Fast det är kanske inget att sörja över? Jag har faktiskt super stor lust att köpa en trådlös datamus som lyser i olika färger.

Åker ju hur som helst till finland imorgon och stannar där tills på lördag kväll då jag mest troligt kommer hem. Så det blir nog inte mycket till uppdatering men jag tänker använda kameran flitigt så förhoppningsvis har jag både ett och annat att visa här på bloggen när jag kommer hem :)

Kommentarer
Postat av: Lina

nagellacken finns i babyblue också :) ångrar att jag inte köpte den färgen..

2010-03-08 @ 22:33:34
URL: http://millblomskan.blogg.se/
Postat av: M A R i E (Mandelström På Ärten)

Vad kul med Ikeabesök. Missade ni Candy world? =)



Ja, det var superkul med aerobics. LIKE!

2010-03-09 @ 09:19:01
URL: http://mandelstrom.webblogg.se/
Postat av: Erika

Hoppas att du har det bra i finland.

Blir kul att se bilderna när du kommer hem =)

2010-03-09 @ 18:48:37
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Lina

jaha bor du i finland, vart? :) jag har släkt i finland. du vet filmen "den bästa av mödrar". där är min släkting med; topi majaniemi :)



kvalitén var OKEY :p

2010-03-09 @ 20:00:17
URL: http://millblomskan.blogg.se/
Postat av: M A R i E (Mandelström På Ärten)

Att missa Candy World är inte okej. :P

2010-03-09 @ 23:33:02
URL: http://mandelstrom.webblogg.se/
Postat av: hermy

vill du få fler besökare:?

mmm de bara att gå in på min blogg och läsa hur du ska göra:)

2010-03-10 @ 22:58:47
URL: http://heeermela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0