Still in Rovaniemi

Igår firade jag midsommar med en störredel av den finska släkten. Vi hade en liten fisketävling (tyvärr deltog jag inte utan gick runt och fotade blommor på ängarna och lite annat skoj), vi grillade korv och grillspett samt lite kyckling och annat gott. Senare på kvällen drack vi lite cider, bastade och spelade boul hemma hos mina kusiner. Väldigt trevligt.

Idag har vi varit en sväng på tivolit som är här i stan. Jag ville inte ha något åkband iår, känns som att jag blivit lite förstor för det flesta karuseller och sen dem som jag vill åka vågar ingen annan åka så jag åkte parisehjulet en gång och sen åt jag sockervadd.

Nu sitter jag här med en kopp kaffe och pillar på mina naglar. Fixar dem lite extra. Om någon timme blir det bastun och en cider och sen lite partyfix. Min underbara faster och jag ska iväg på krogen en sväng. Vi hoppas på att solen fortsätter att skina och steka som den gör nu så vi får sätta oss ute på terassen inne i stan.

Bilder med mera kommer sen imorgon när jag kommer hem. Hoppas att alla ni där ute har haft det lika mysigt som jag!

Kommentarer
Postat av: Julia

sv: okej vad bra, med mig är det också bra! :)

Jo du jag hade en ganska bra midsommar, hur var din? =)

Kram//Julia

2010-06-26 @ 20:26:01
URL: http://pinkstreet.blogg.se/
Postat av: Jezzi

Åh, vilken charmig blogg du har, riktigt fin :)

2010-06-26 @ 21:28:10
URL: http://hofosho.blogg.se/
Postat av: Tsukii

sv: åh tack så jättemycket! :) Har inte hållt på med det alls så mycket, utan mer "provat" och det har ju gått bra hehe :D



lacket köpte jag tradera som tråkigt nog var lite gammalt.. så jag kontaktade säljaren och hon insåg att leverantören var kass som inte kunde garantera nya och oanvända nagellack så hon har tagit bort alla auktion :/ men lacket är importerat från asien i alla fall.

2010-06-27 @ 02:34:38
URL: http://tsukii.se
Postat av: Jezzi

sv: ÅH! tack så mycket! :D har din dag varit fin då? :D

2010-06-27 @ 23:07:53
URL: http://hofosho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0