Takida och sonic syndicate

I fredags efter skolan åkte jag hem för att äta och packa lite till och sen fick jag skjuts till busstationen för att sätta mig på bussen ner mot Umeå. Älskling hämtade upp mig vid en busshållplats i Sävar cirka 6 timmar senare. Klockan var rätt mycket så vi pratade lite, skrattade lite och sen somnade vi. Jag sov himla bra i en varm och mysig säng, är ju ett tag kvar tills nästa gång tyvärr :(

I lördags klev vi upp tidigt, gjorde oss klara lite snabbt och åkte in till stan för Jens skulle köpa en present och för att jag skulle köpa en glitter eyeliner från Make up store till kvällens roligheter. Jens böjd på kebab tallrik till middag, super mums! påhemvägen köpte vi även med oss lite godis till senare på kvällen. När klockan närmade sig 19.00 stod vi utomhus i ett hemskt snöande, fixade och fina, i en lång kö i väntan på att få komma in på Folkets hus IDUN i Umeå där Takida och Sonic syndicate skulle spela.

Gissa om de var bra! Helt underbart, känna musiken i varje vrå av kroppen, helt total nice! Förutom några få undantag som... idioter som tränger sig, att jag var så kort?! (jag är ändå nästan 174 cm lång) så att jag inte kunde ta en enda bild för jag såg inte ens mer än några skallar och en gitarr och bas här och där! Till en början såg jag mycket men jag orkade inte ta några bilder då utan tänkte "jag hinner, det har ju just börjat" dum tanke Frida, dum tanke! För efter dom tre första låtarna som takida spelade så såg jag inte mer än några skallar.. tråkigt. Tur jag har öron och en underbar pojkvän som stod och höll om mig och gungade våra kroppar i takt med musiken :] och nu till en fet höjdpunkt med konserten, jag fick med mig plektrum, Takidas plektrum som dom kastade ut!!! helt underbart. Köpte även med mig en tshirt som jag kan visa upp senare. Kvällen avslutades med en varsin vanilla coke och tv tittande. För att samanfatta allting kort och gott, LÖRDAGEN VAR UNDERBAR, helt AWSOME!

Söndag var som vanligt en "åka hem dag".. något som är mindre roligt. Men blev en lång mysmorgon och maraboutårta hemma hos jens och sen maxmat till middag. Mycket gott och flott denna helg, men så får de vara ibland. De som jag fick mest av och som var nyttigast av allt var alla mysiga och goa pussar :]

Bjuder på oredigerade bilder från sommaren 08 då jag och älskling såg Takida på PDOL:




Kommentarer
Postat av: Jens

Var verkligen en toppenhelg med du <3 ;*

2009-11-16 @ 18:30:19
URL: http://kizzm0.blogspot.com
Postat av: Sandra

Svar: Det är jag som skrivit låt och text ;)

2009-11-16 @ 20:36:28
URL: http://fakeyoursmile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0