A love that makes you smile from ear to ear

När jag slutade skolan i Fredags cyklade jag ner till busstationen för att möta upp Jens. Hans buss var lite sen så min stress för att hinna till stationen i tid var inte nödvändig. Inte för att jag tror att han inte klarar av att vänta i några minuter själv men jag tycker att de mysigt att möta upp han, finnas på sationen när han kliver av bussen, av någon konstig anledning. Det blev en promenad hem till mig för att äta middag och sen en promenad tillbaka till stan för att köpa gotta till kvällens film. Våra kvällar brukar allt som oftast bestå av filmer. Vi hade även tänkt att då när vi var i stan så skulle vi ha hyrt den nya Wallander filmen men alla exemplar var redan uthyrda så fredagens film fick lov att bli en film som fanns hemma i våran film hylla, The mighty fick de lov att bli.

Lördagen bjöd på stekande sol så med sommarkläderna på gick vi ner till stan för att äta mjukglass och kolla runt i dom få affärer som lilla Kalix har att erbjuda.  För min del blev det även till att köpa ny parfym, det gick inte att motstå sommarkampanjen på den nya escada parfymen (ocean lounge), 100 ml parfym för priset av 50 ml. Med andra ord, jag fick 100 ml parfym för 495 kr, inte illa! Vi hade även turen med oss när vi begav oss ut för att hyra film, ett exemplar av den nya  Wallander fanns kvar att hyra, så vi tog tillfället i akt. En glad Frida fick vandra hem från stan med en påse parfym i ena handen och en fin Jens i den andra handen.

Väl hemma bjöds det på grillat till middag. Karekotletter, klyftpotatis och bearnaisesås, mums! Efter maten tog vi en väska och packade ner handdukar, några bitar banankaka och en flaska saft och åkte sen iväg till Bjumis för att sola på stranden. Jag hade även planer på att ta årets första dopp men eftersom att det blev lite små sent innan vi tog oss iväg och de blåste lite små kallt på standen så bestämde jag mig för att vänta någon vecka till, feg som jag är.

Till en början var vi helt ensamma på standen men det tog inte många minuter innan två tjejer på cykel kom dit och förstörde allting. Dom sprang runt och fotade varandra och hade kameran på självutlösare och sprang runt och plaskade i vattnet och skrek. Efter typ 4 minuter kom en till tjej som tydligen skulle umgås med dom två andra. Tjejen som just kom ropade "hej" åt dom två andra som redan hade varit på stranden i typ 4 minuter.. dom två tjejerna svarade "åh hej, vi har varit här jätte länge!!". Jag och Jens fick svårt att hålla oss för skratt och vi båda fick lust att säga "öh du, dina vänner ljuger lite, dom har varit här i absolut max 5 minuter" men nöjde oss med att lee för oss själva. Mer folk kom och när vi tyckte att vi fått oss lite färg och ätit banankaka så åkte vi hem för att istället lägga oss i sängen och mysa med film och chips.

Idag så började morgonen med dusch och efter det så blev det frukost ute på vrandan. Nu börjar det äntligen kännas som att sommaren har kommit för att stanna.Efter frukosten åkte vi in till stan och gick runt där i lite över två timmar medans vi väntade på Jens buss.

Nu så har Jens nyligen lämnat Luleå och är inte hemma i Umeå förrens 19.50. Stackare som måste åka buss i den här sommar värmen. Själv sitter jag och väntar på middag, blir pasta sallad med kyckling till middag idag. Efter maten blir det även tårta eftersom att det är morsdag idag, gottigott.



Min glass, min Jens i Stan, min Jens på stranden :]

Kommentarer
Postat av: Linnéa svarar

Bara penslar :)

2009-05-31 @ 16:25:13
URL: http://linneahaver.blogg.se/
Postat av: Linnéa Haver [fotoblogg]

Jag har ingen aning om hur man arbetar med en sån faktiskt. Vet bara på ett ungefär vad det är för något och hur man gör. Men det vore ju kul att pröva och jämföra resultat :)

2009-05-31 @ 19:45:37
URL: http://linneahaver.blogg.se/
Postat av: Jens

Oj, långt inlägg..



Nu måste ju jag nästan vara bra :( :P



Vi ses snart igen ;*

2009-05-31 @ 19:57:56
URL: http://kizzm0.blogspot.com
Postat av: Jens

Ja det tycker jag :)



Jag älskar du ;*

2009-05-31 @ 22:59:25
URL: http://kizzm0.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0