Counting the days

Det har varit bra långfilmer på tv dom senaste dagarna.. och med de vill jag nog säga att jag har legat ner bäddad i soffan med en förjävla magverk och kollat på långfilmer och tvserier dom senste kvällarna. Därför har det inte blivit någon uppdatering här på bloggen. Hur som haver, så har jag inte kollat på tv alls idag utan försökt att plugga till morgondagens två prov. Det kommer nog gå okej. Denna gången har jag inte riktigt orkat anstänga mig plus att jag har glömt engelska häftet i skolan så jag har inte kunnat plugga ordentligt eftersom att det finns massa viktiga "att kunna saker" till provet i häftet.. alla glosor, all grammatik osv. Men det löser sig, ett G ska jag nog iaf kunna knåpa ihop.

Vad har annars hänt då? Jo..
- Idag blev jag bjuden på kinamat av min söta farmor
- vi har fått massa snö och hur många minusgrader som helst
- Jag var tokig och gick ut på en långpromenad i gårkvällens -20 graders kyla
- Kollat på filmerna "skicka vidare", "Eight below" (tror den hette så) samt "Bridget Jones dagbok" på kanal 5 och 9 om kvällarna
- Jag har fått ett paket med massa kläder och annat fint och roligt från h&m
- Jag har inte riktigt kommit in i julstäming
- Jag har simmat två kvällar denna vecka

Det är väl allt som hänt sen i söndags skulle jag tro.. inget märkvärdigt med andra ord. Men vet ni vad? om några få timmar är det bara en vecka kvar tills julafton och det är bara två skoldagar kvar tills jullov! LOVELY!

Kommentarer
Postat av: I S A B E L L A

SVAR: Jaaa, en vecka kvar idag :D Helt otroligt ! Kram

2009-12-17 @ 12:16:14
URL: http://tinkerbella.blogg.se/
Postat av: Eja

svar: Nu blev jag riktigt glad i hjärtat! :D tack så hemskt mycket.



Nu ska vi se här; När jag redigerar mina bilder tänker jag inte att de ska se så verkliga ut som möjligt, jag utgår bara ifrån att jag vill ha så mycket färg som möjligt. Något som kanske är vitt i verkligheten, kan slutar i att vara rosa på den redigerade bilden.



De verktyg som jag i princip alltid använder mej av i Photoshop är oskarp mask, nivåer, färgbalans, nyans/mättnad och ibland om jag lägger på lite struktur/mönster. Annars är det inte så mycket. Jag leker med färger och kontrast till förbannelse, och har ett öppet sinne för att göra något annorlunda.



Det är nog det jag har att säga om saken. Vet inte om det var till någon hjälp. Som du kanske förstår är det jätte svårt att säga exakt hur jag gör, men nu när du vet vilka verktyg jag använder kanske du kan prova dej fram. :) (hatar att inte kunna ge raka svar. Vet själv när man vill frågar något och människor inte kan tala om det. Mycket irriterande. )

2009-12-17 @ 23:11:25
URL: http://lillskitrus.blogg.se/
Postat av: I S A B E L L A

SVAR: Oh gick det bra på provet? :] kram

2009-12-18 @ 11:12:41
URL: http://tinkerbella.blogg.se/
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

Vinnaren av min smink tävling har blivit utsedd, gå in och kolla om det var du som vann! :)

2009-12-18 @ 17:10:40
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0