Piteå havsbad



I fredags efter jobbet skjutsade farmor mig till gymet. Blev inte en så jätte lång sväng, men jag hann iaf med att springa av mig lite samt lyfta lite vikter innan de var dags att duscha av sig och börja promenera mot stan för att möta Jens på busstationen. Väl hemma lagades de mat. Jag lagade kyckling och nudel soppa, vilket jag personligen tycker är jätte gott och de såg ut som att Jens gillade mitt val av mat också? :P Efter maten fyllde vi en skål med godis, ett fat med systers födelsedagsfika och tog täcket och kuddarna från min säng och la oss i soffan för tv tittande och tv spelande. Precis som vanligt så vinner Jens över mig i tvspel, men de är väl så de ska vara, att killen vinner över tjejen, right? :P

Lördagen blev en rätt tidig morgon. Blev precis som planerat en resa till Piteå för shopping och bad. Piteå har dock ett ganska litet centrum så blev inte speciellt mycket handlat. Jag köpte mig en kabel till min dator samt underkläder. Sen blev de massa badande på Piteå havsbad. Första gången som Jens var dit och för mig var de flera år sen sist. Självklart så vågar jag fortfarande inte åka "pottan/toaletten". Åkte den då jag var mindre och fick världens blåmärke i nacken och vill helst inte göra om samma tabbe igen. Men Jens åkte den och gillade verkligen den "stupade delen", då röret heltplötsligt går rakt ner och man får en jävla fart. Efter allt badande, rutchkaneåkande och bubblande i bubbelpoolen var vi båda riktigt trötta och väldigt hungriga men bestämde oss för att vänta med att äta tills vi kom hem. Vi överlevde hemresan trotts våra tomma magar och lagade oss tacos direkt vi kom hem. Resten av kvällen bestod av godis ätande och tvtittande. För ovanligheternasskull *not* somnade jag i soffan men vaknade sen och drog med mig Jens till sängen för att sova.

Idag åkte Jens hem med 12.55 bussen och jag tog mig en runda på stan, hittade ingenting, jag bor ju som sagt i lilla Kalix. Begav mig hem och la mig i solstolen ihopp om att bättra på min icke existerande bränna, men andra ord, skaffa mig lite färg. Låg och pressade i lite över 2 timmar och helt plötsligt försvann den 30 grader varma solen bakom ett gäng moln. "ahapp, den kommer nog snart tillbaka" tänkte jag, men ack så fel jag hade. Istället så blev jag helt sjöblöd av hårda, piskande regndroppar. Det började ösregna och solen samt värmen har inte riktigt hittat tillbaka efter regnet. Så nu sitter jag här med mina nya mjukisar som mamma kom hem med från Umeå och har stora planer på att kolla några avsnitt oth. Jag sitter även och funderar på om jag skulle göra mig en liten beställning från cdon, jag skulle verkligen behöva fylla på mitt film förråd nu inför vinterns alla mysiga filmkvällar!

Förövrigt så ser jag inte fram emot att sova ensam igen, så mysigt att sova i en varm och öppen famn.

Kommentarer
Postat av: Nina

aww, tack gumman=)

2009-08-03 @ 10:26:51
URL: http://totalflopp.blogg.se/
Postat av: Jens

Jag vill ha en sån rutshkana hemma på baksidan, den var himla kul :]



Och du borde satsa på något från CDON, du har sett dina boxar 100-tusentals gånger :p



Nu ska jag ut och se om dom sista matvagnarna är färdiga :* <3

2009-08-03 @ 15:12:29
URL: http://kizzm0.blogspot.com
Postat av: soffe

jag vinner alltid junnu i tv-spel=D ibland vinner han men mkt sällan! jag har ju tränat mot joakim och villiam sen vi var småså =P

2009-08-06 @ 23:48:40
Postat av: Frida

Sv till Sofia; Jag har inte spelat tv-spel på flera år, till efter att jag köpte erat playstation och Jens har spelat hela livet :P Plus att jag är inte så bra på tv-spel, alla mina spel måste man vara två i.. kan inte tjuvträna :( :D

2009-08-07 @ 08:33:38
URL: http://iliveforthememories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0