Home is where the heart is

Nu är jag hemma från både Ryssland och Umeå och lär inte ska vara iväg så mycket mer nu på några helger eftersom att de är ganska fullt upp. Så hur var Ryssland då? Jo, de var riktigt annorlunda. Så långt ifrån Sverige som de bara kan bli, både på gott och på ont. Maten var inte direkt någon höjdare (dock är jag väldigt kräsen angående mat) men en dag till middag blev jag bjuden på pomesfrites och kyckling, vilket smakade precis som hemma i Sverige. Under dagarna så besökte vi barnhem, skola, sjukhus, handikapp skola (tror jag att man kan kalla de), dagis, spelhall, gick på en konsert, bowlade och var på Ryskt disco och även annat som jag inte kommer ihåg just nu för tillfället.Vi fick även lite fritid till att shoppa, fanns inte speciellt mycket att handla men jag fick ändå med mig hem två nya plånböcker (en till syster en till mig), en sjal, ett smyckeskrin i glas, en tändare och sen massa godis från taxfreen i Finland. Dock gav jag bort nästan allt godis för själv är jag inte alls i behov av godis efter alla påskägg som jag fått (ett av farmor, ett av Jens och ett postägg av Malin).
Finns så mycket att berätta om Ryssland så de skulle ta timmar att skriva allting så jag nöjer mig med denna lilla super korta sammanfattning.

Inte idag men inom dom närmsta dagarna så dyker de nog upp en heldel bilder på pixbox och bdb så håll utkik;
http://lostinthedark.bilddagboken.se/
http://lostinthedark.pixbox.se/


Kom hem från Ryssland på söndag eftermiddag/kväll och packade om väskan för att sedan på Tisdag morgon ta 06.15 bussen till Umeå. Blev några få dagar tillsammans med Jens i Umeå som tyvärr gick påtok för fort precis som vanligt. Tiden rusar iväg när man mår som bäst och har som roligast, lika fort som man klivit av bussen ska man kliva på den för att åka hem igen, trist. Hursomhelst så hann vi iaf med en hel del trotts att tiden gick fort. Tisdagen bestod av en resa med Jens bil till Övik för att bada på Paradisbadet. Själv har jag inte varit på något äventyrsbad och åkt massa roliga vattenrutschkanor på flera år så resan till Paradibadet blev riktigt lyckad och var riktigt mysig och rolig. Ibland får man faktiskt vara lite barnslig och tycka om att bada och åka rutschkanor. Efter några timmars bad tyckte vi att de var dags att göra ett besök i Öviks centrum. Mina planer var att inte köpa något utan bara titta men jag hittade ändå några pyttesmå saker som jag köpte. Blev nya solbrillor, ett halsband och gliss shampoo och balsam. När benen var trötta och de började bli sen eftermiddag åt vi middag på max för att sedan åka till Björna där Jens och hans familj har stuga. Jens skulle sätta på värmen och hämta sina sommardäck till bilen så blev inget lång stugbesök. Så snart som däcken låg i bilen började vi rulla mot Umeå.



Onsdagen bestod av ett besök i Umeå centrum där jag hittade en ny tröja, underkläder, leggins och bed head "treat me right". Efter centrum besöket åkte vi till Sävar för att äta hemma hos Jens och efter de chillade vi ett tag för att sedan åka in till centrum igen och kolla Watchmen på bio. Filmen var långt över mina förväntningar, helt klart ett måste att se. Var en ganska lång film som pågick mellan 21.00-23.45 så efter filmen åkte vi tillbaka till Sävar och inte långt efter ankomsten till Jens rum somnade vi båda två.

Idag har jag suttit på en buss i några timmar och har ont i rumpan, något som faktiskt är ganska ovanligt. Jag brukar inte ha så mycket emot att åka buss men dagens bussresa var riktigt motbjudande. Efter att killen bredvid mig pillat sig på kuken innanför byxorna väldigt odiskret  några 100 gånger på 4 timmar, suttit på hela sitt säte och på halva mitt och andra äckligt otrevliga saker så var de en riktitgt stor lättnad som sköljde över mig då vi kom fram till Luleå där han klev av och jag fick sitta helt själv resten av vägen hem till Kalix. Att mamma stod och väntade på busstationen när bussen anlände till Kalix så att jag fick skjuts hem och slapp gå med min övertunga väska var ett riktitg stor plus.  Att jag nu är hemma och inser att jag inte kommer att se världens bästa pojke/människa på flera veckor känns tungt och suger men de är något som jag faktiskt var berädd på att ta så på något vänster så kommer de att gå bra.

Imorgon så väntar jobb på Silja och när jag kommer hem så ska jag baka för på söndag kommer släkten och bekanta hem till mig för att fika och fira att jag fyllt sjutton år för nu idag en vecka sedan. Men jag var i Ryssland på min egen födelsedag så de blir lite sent, men bättre sent än aldrig brukar man väl säga?

Home is where the heart is
And my heart is anywhere you are
Anywhere you are is home
- Jag har hemlängtan!

Kommentarer
Postat av: Jens

Inte idag men inom dom närmsta dagarna så dyker de nog upp en heldel bilder på pixbox och lunar så håll utkik;

http://lostinthedark.bilddagboken.se/

http://lostinthedark.pixbox.se/



Lunarlänken finns inte med där :p



Och ja.. helgen gick fort, men så är det ibland. Tyder på att det var bra. :) <3

2009-04-09 @ 22:42:55
URL: http://kizzm0.blogspot.com/
Postat av: Peter

Lät som ni hade en rolig helg.. (kan man kalla den så? :P)



jag börjar dock sakna max hamburgare jättemkt! :]

2009-04-09 @ 23:56:10
URL: http://westmountain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0