YOU ARE COLORIZING MY WORLD

Jens kom i Fredags runt halv tre tiden, jag brukar vanligen sluta 14.20 på Fredagar så ingen av oss brukar vanligt vis behöva vänta på den andra. Men av någon okänd anledning så skulle vi helt plötsligt inte ha någon samhällskunskapslektion så jag slutade 12.20 istället. Så jag fick lov att vänta.
Medans jag väntade så passade jag på att justera mina brills och göra en snabb visit på mammas jobb och klaga lite, mamma är ju alltid så förstående :o
Nåväl, 14.30 anlände Jens buss till kaix busstation och vi började tillsammans att vänta på en lokalbuss som skulle gå 14.40. Bussen kom aldrig så vi fick lov att gå hem till mig.
Resten av kvällen bestod av film och datafix, Jens var super gullig och hjälpte mig med lite virus ränsning och andra mycket väl behövliga saker. Och varför säger jag "och mycket andra väl behövliga saker" är för att jag själv vet inte annars vad han gjorde, vet bara att de tog en massa tid men att min dator går prima just nu. Den laggar inte, den hackar inte, den tänker inte i år och dagar, den är typ botad mot seeeeegar sjukan, och de ska självklart Jens ha ett jättetack för!

Lördagen segades fram i sängen. Ingen av oss orkade riktigt kliva upp, en gång klev vi upp för att duscha men åter gick sedan till sängen för att kolla film. Sen närmare halv ett tiden fixade vi oss pytte lite och sen tog vi bilen och åkte in till centrum. Gick runt i gallerian, och eftersom att kalix har så mycket att erebjuda så blev besöket väldigt kort. Jag hittade en super fin, grön WESC/JL tshirt i världens sötaste krämgröna färg, jag blev verkligen kär, men jag köpte den inte.. något som jag iaf har planer på att göra då de känns som att min ekonomi är lite bättre. Jens däremot hittade en jätte fin grå hood med något mönster på, han som har något mer pengar än mig köpte de han hittat. När Jens hittat hooden och kände sig nöjd gick vi på myggan för att pröva på sommarens glassmaker (tyvärr hade ingen av oss kameran med sig under hela helgen så blev inga bilder alls, mycket synd). Har ett litet vagt minne av att vi efter stan la oss i sängen åter igen för att kolla på film, dock så blev de denna gång min favorit tvserie, oth, trotts att inte Jens är så förtjust i serien så såg han utan sura miner några avsnitt tillsammans med mig, vilken bästig pojkvän jag har! Sen var de dags för oss att skaffa oss lite vuxenpoäng genom att laga middag. Inget flottigt och ingen snabbmat utan de blev Chili con carne. Ingen av oss hade ätit de på riktigt länge plus att de är nyttigt. För att vara första gången som jag och Jens lagar mat tillsammans, förutom Tacos som faktiskt inte får räknas eftersom att man bara skär lite grönsaker och steker köttfärss, så blev de riktitg bra, de smakade tom. chili con carne. Kvällen var redan planerad, bowling med Carro, Erik, Lina och Mogge skulle de bli och så blev de också. Efter bowlingen så ville Carro och Erik äta frassemat och Lina var sugen på mjukglass, Jens och jag var bara sugen på att vara sociala så vi följde med som socialt sällskap för att sedan åka hem och börja se filmen Yes man, Jens såg klart hela men som vanligt så somnade jag och vaknade sen när filmen var slut och Jens var påväg att borsta sina tänder. Hade inget minne alls av att han ens kom tillbaka för medans han borstade sina tänder passade jag på att somna om igen.

Just nu sitter Jens på bussen påväg hem och själv har jag varit duktig och städat mitt rum, riktigt ordentligt. Har även planer på att snart ta en dusch och sen lägga mig i sängen tillsammans med filmen Yes man som jag lånat av Jens tills på onsdag samt med min mattebok. Jag känner faktiskt för att vara lite duktig och kreativ idag.Och ett stort plus, denna gång blir de inga veckors väntan tills nästa gång som jag får se min baby utan bara tre nätter utan han. Vi är lediga på torsdag och fredag samt att jag slutar runt tio på onsdag så tänker ta vara på tillfället och åka till Jens så tidigt som bara möjligt på onsdag.

Kommentarer
Postat av: Jens

Haha du somnar alltid under film :( :P Jag läser ditt blogginlägg och min middag blir kall, tänker se senaste Prison Break, och kanske något kort serie avsnitt av alla släpp (för sen är det ju sängen) :)En Chokladboll måste jag också få i mig ! Jag saknar du och på Onsdag så ses vi igen <3



Inga problem med datorn ;*

2009-04-26 @ 20:03:00
URL: http://kizzm0.blogspot.com/
Postat av: Peter

jag måste säga att jag är fett avundsjuk på Jens som fick chokladbollar! :P

2009-04-27 @ 18:37:32
URL: http://westmountain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0